CarreOur

codzienne domowe przyjemności

Wielu z nas kieruje się zasadą zdrowego stylu życia. W okresie letnim mamy ku temu świetną okazje. W tym czasie widzimy bogatą ofertę warzyw i owoców. Dzięki temu możemy otrzymać naturalną dawkę witamin w niemałej ilości. Niestety niektóre warzywa czy owoce dostępne są tylko sezonowo.

Co prawda, by móc zatrzymać te pyszne produkty na dłużej, można je poddać obróbce termicznej. Czasami wykonujemy różne zaprawy, które idealnie pasują do posiłków. Ostatnio bardzo modne i zapewne zdrowe jest sięganie po produkty ekologiczne, które są powszechnie dostępne. Przygotowanie szparagów Jednym z warzyw, które głównie dostępne jest w okresie letnim, są szparagi. Wyróżniamy odmianę białą i zieloną.

Można je wykorzystywać na różne sposoby. Niektórzy robią z nich zupę krem, inni zaś sałatki albo też gotują na obiad jako dodatek do mięsa i ziemniaków. Przed rozpoczęciem przyrządzania zielonych szparagów należy je dokładnie umyć i obrać do połowy długości. Wyjątek stanowią młode i cienkie szparagi, które nie wymagają obierania. W ten sposób przygotowane jarzyny są gotowe, by rozpocząć gotowanie.

Gotowanie szparagów Kiedy już wszystko mamy uszykowane, przystępujemy do obróbki termicznej. Zatem w jaki sposób ugotować zielone szparagi, by były idealne – nie za miękkie i nie za twarde? Jeśli nie mamy specjalnego garnka, warto przed włożeniem do wody związać je luźno sznurkiem. Przygotowane wkładamy do osolonej i wrzącej wody, tak by główki wystawały ponad powierzchnię. Czas gotowania jest uzależniony od grubości szparagów, a także od tego, czy są młode czy już bardziej dojrzałe. Krótsza obróbka termiczna sprawia, że zielone szparagi powinny być chrupiące, al dente, a także nie powinny być łykowate ani włókniste.